Special treatment please, I've "liked" you
Omtycka varumärken har hyfsat lätt att bli omtyckta även på Facebook visar en ny undersökning från DDB Worldwide & Opinionway.
Snitt-"likearen" är 31 år och följer nio varumärken. Annonsering är det enskilt viktigaste sättet att börja "likea" ett varumärke. Därefter kommer rekommendation från vänner.
Men det jag tycker är mest intressant är att man räknar med en motprestation från varumärket, för den uppskattning man offentligt visar dem. VIP-treatment, exklusiv information och relevanta erbjudanden är det man förväntar sig.
Vanligaste orsaken till att man "churnar" är att man inte längre än "intresserad av varumärket"...
Treat me special and I'll (continue) to like you...
Läs mer här
Hls Patrik
Snitt-"likearen" är 31 år och följer nio varumärken. Annonsering är det enskilt viktigaste sättet att börja "likea" ett varumärke. Därefter kommer rekommendation från vänner.
Men det jag tycker är mest intressant är att man räknar med en motprestation från varumärket, för den uppskattning man offentligt visar dem. VIP-treatment, exklusiv information och relevanta erbjudanden är det man förväntar sig.
Vanligaste orsaken till att man "churnar" är att man inte längre än "intresserad av varumärket"...
Treat me special and I'll (continue) to like you...
Läs mer här
Hls Patrik
Kommentarer
Postat av: Grubblaren
Intressant inlägg.
Tycker det är på tok för många företag som är också dåliga på att erbjuda sina fans specialerbjudanden kring nya produkter och tjänster och verkligen utnyttja sina fan pages på bästa sätt. Majoriteten av dessa spam:ar hellre och tjockar upp min feed med en massa trams som påminner mer om email spam än något annat.
Trackback