Två finfina kampanjer

#1. Från Tyskland kommer detta smarta och nyskapande exempel på hur man kan engagera publiken på en helt annan nivå när de ska kika på film. Genom att göra en interaktiv film, där de olika valen huvudpersonen gör bestäms av publiken, skapar man en annorlunda stämning - speciellt när det rör sig om skräckfilm. Man använder sig av ett röstigenkänningssystem, som reagerar på vad publiken säger åt huvudpersonen att göra - naturligtvis ges dessa order genom att publiken ringer upp ett nummer via mobilen.

(Svårt att förklara detta begripligt känner jag, titta på filmen nedan istället.)


#2. Många har nog sett bandet OK GO!'s video till sin låt 'Here it goes again'. Nu har de släppt ytterligare en singel, och de fortsätter på konceptet att marknadsföra sig genom själva videon (90-talet gör comeback?). Denna gång är det dock inte samma tema, men väldigt imponerande gjort (tar turligt nog bort rätt mycket fokus från låten, som inte är någon höjdare enligt mig) - frågan är om det är en tagning bakom allt detta:




//Petter Träff (som hänvisar detta till Adverblog)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback