T-Mobile Sing-along vid Trafalgar Square

Den 26 april visade T-Mobile ännu en gång på företagets starka förmåga till viral marknadsföring och kreativa aktiveringsidéer. Med bla. hjälp av videoinbjudningar på Youtube och utdelningar av flyers, lyckades de samla 13 500 Karaoke-sugna deltagare till en gemensam Sing-a-long vid Trafalgar Square i London. Allting filmades så klart för att sen läggas ut på Youtube. Resultatet ser ni nedan.



Den virala effekten av kampanjen och hur denna påverkat försäljningen är dock lite för tidig att utvärdera och sia kring. Skulle Karaoke-betet dock inte gå hem bland den tilltänkta målgruppen kan T-Mobile ändå stoltsera med den tidigare virala-kampanjen  The T-Mobile Dance från januari 2006 (11 424 694 visningar på Youtube).

Text: Filip Waenerlund

 

Kommentarer
Postat av: P

Imponerande - snyggt hur de kopplar ihop event med nätet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback