Alejandro Fuentes Bergström och Intrum Justitia

Vill passa på att tipsa om en intressant kampanj för Intrum Justitia:

För runt två sedan dök den chilenska apan Alejandro Fuentes Bergström upp i humorlabbet på SVT. Där diskuterade han vikten av struktur. Klippen med Alejandro har sedan dess blivit väldigt populära på olika videosajter där klippen fått viral spridning. Nyligen har det dykt upp nya klipp med Alejandro där han pratar om ämnen som:


Panik och privatekonomi

och


Vikten av att läsa det finstilta.

I slutet av dessa filmer dyker det upp en urladress nere i högra hörnet, mymoney.intrum.se som leder in till en kampanjsida för Intrum Justitia som heter My money. Jag tycker att detta är ett spännande sätt att locka en (gissningsvis) yngre målgrupp att intressera sig för sin privatekonomi i allmänhet och för Intrum Justitias tjänster i synnerhet.

/
Joel

Kommentarer
Postat av: Evelina från mymoney

Kul att du gillar vårt samarbete med Alejandro. Vi hoppas också att ungdomar ska lockas till vår sajt så att de kan lära sig mer om privatekonomi!

Postat av: Joel

Hej Evelina!

Kul att du hittat in på vår blogg!

Ja, jag gillar denna idé jättemycket (sedan är jag ett stort fan av Alejandro också!).

Jag tycker att detta är ett väldigt spännande sätt att kommunicera med er nya(?) målgrupp. Hoppas att detta visar sig effektivt också. Lycka till!

2009-02-10 @ 15:58:17
URL: http://mecinteraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback