Mobilen - tillväxt så det knakar



Den senaste IRM prognosen 2010-06-09 pekar på att medieutrymme för mobil marknadsföring ökar krafigt.
Kanalen som inte riktigt etablerat sig som kommunikationskanal bedöms växa med drygt 37% under 2010.

Under 2011 bedöms ökningen ligga på dryga 84% enligt IRM. Frågan är om det inte blir till och med högre siffror.
Notera att detta gäller endast medieutrymme.

Mobil som kommunikationskanal kommer få ökat fokus under hösten 2010 men framför allt under 2011.

Det är förvånandsvärt att så många företag/varumärken inte har någon landningssida för mobilen. Vi ser redan nu att det är en kraftig ökning av sökningar via mobilen.
Jag tror att mobila landingssidor kommer ses som en självkarhet under 2011. På samma sätt som vi har www adresser idag.

///Leif Janderhof.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback