Spotifyspotar levererar kraftfull branding
En färsk undersökning från researchföretaget Hanne K Larssen visar på imponerande brandingresultat i musikplattformen Spotify.
Kampanjen var för Högskolan i Skövde och aktiverades regionalt i Skaraborg och Göteborgsområdet mot unga vuxna.
Citaten nedan talar sitt tydliga språk:
-"Vi är väldigt nöjda med kampanjresultatet i stort. Vi fick väldigt bra obsvärden och avsändarvärden. Dessutom har trafiken till vår sajt ökat med 57 procent jämfört med i fjol, säger Karin Ladberg, marknadsansvarig på Högskolan i Skövde."
"I förhållande till investerade pengar har vi fått ut mest av Spotify när det gäller uppmärksamhet och uppfattat budskap. Banners fick inte samma genomslag i mätnignen trots en större budget, men samtidigt ser vi ju en kraftigt ökad trafik till hemsidan, säger Karin Ladberg."
Läs mer här
Forza branding!!
/Patrik