"Involve me, and I will understand"

En ny undersökning från Eyewonder, Microsoft och comScore - Using Dwell to measure advertising effectiveness - visar tydligt att reklam som involverar mottagaren levererar högst effekt. Begreppet "Dwell" myntas och delas upp i delmåtten; "Dwell rate" och "Dwell time". 

Så det gäller att kommunikationen vilar på en idé där mottagarna kan motiveras att engagera sig och spendera lite mer tid än de 1-2 sekunder man får om man bara "avbryter". 

Denna typ av reklam placeras bäst i miljöer där mottagarna spenderar mer tid, och sannolikt är mer tillbakalutade. Hög affinitet är alltså en enkel tumregel. Ett annat knep är att använda film i den digitala annonseringen.
 
Läs mer
här

Hls Patrik



Kommentarer
Postat av: Anonym

"En ny undersökning från Eyewonder, Microsoft och comScore" - Eyewonder är fel, den var gjord av Eyeblaster.

2010-05-10 @ 19:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback