Lejon



Med medelhavet i ryggen är jag tillbaka på BJ50 med bagaget fyllt av inspirerande föreläsningar, nya intryck och upplevelser. För att sammanfatta föreläsarna kan jag snabbt konstatera att det var kändistätt och underhållande. Auteuridealet dominerar, inte förvånande och jag undrar försiktigt var våra kunder och konsumenten kommer in i den kreativa processen. Men det kanske bara är jag …

Höjdpunkten var Microsoft Experience Center där det demades Pivot, Windows Phone 7 och Microsoft Surface. Kinect för Xbox 360 blir årets julklapp om jag får önska och ”Multiscreen” blir årets buzzword.

Inte lika minnesvärd var prisutdelningen som revs av i ett rasande tempo med ett myller av olika kategorier och en trött publik. Man blir dock lätt patriotisk av att se den höga representationen av svenska byråer i Cyberkategorin där DDB fick ett Grand Prix för Volkswagens Rolighetsteorin och Forsman ett guldlejon för IKEAs facebook ”showroom”. Grattis!

Marc Zuckerberg (facebook) som fick utmärkelsen ”Media person of the year” är lika rik på ord som på idéer men hans tacktal var minnesvärt kort.

http://www.canneslions.com/

Anneli :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback