Saab byter perspektiv... eller?

Saab har tillsammans med Lowe Brindfors skapat en otroligt vacker kampanj där man vill få människor att se på Saab ur ett annorlunda perspektiv.

Kampanjsajten är en av de snyggaste jag sett och är absolut värd att besöka (du måste dock installera Flash 10 först). Bara musiken på sajten är värd ett besök faktiskt. Detta är den typ av kampanj som säkert kommer vinna massor av priser...



...Men den stora frågan är om den verkligen kommer att förändra folks bild av Saab?
Hur många kommer besöka sidan (och samtidigt orka installera flash 10)? Och till vilken kostnad per besökare? Jag hoppas att det finns en del av denna kampanj (en del jag ännu inte sett) där man försöker ta ut diskussionen om vad Saab står för i kanaler där människor interagerar, kanaler där männsikor har möjligheten att ge sitt perspektiv på vad Saab är för dem och där man kan få igång en diskussion kring vad Saab står för.
Annars finns det en risk att man bara skapat en väldigt fin reklamkampanj som vinner fina priser...

/
Joel Nyrén




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback