Ny härlig tjänst för de matintresserade (och för de utan)!

Mitt kylskåp brukar ofta vara ganska fattigt, dock har jag en del ingredienser som jag med min begränsade kunskap har svårt att passa ihop. Ibland går jag in på receptsiter och söker efter lite recept som innehåller de ingredienser jag har i kylen, men det slutar alltid med att man får släpa sig till mataffären och köpa en matlagningsgrädde och krossade tomater, för man saknar alltid något.

Nu är dock detta ett minne blott, men hjälp av en ny tjänst som heter
Supercook. Idén är lika enkel som den är genial - du skriver in vilka ingredienser du har hemma, och tjänsten presenterar olika maträtter baserade på dessa. Siten har inga recept lagrade själv, utan söker istället igenom andra receptsiter som man presenterar i en söklista.

Mycket smart.

//Petter Träff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback