Den digital kommunikationen har gått vilse

Kommunikation handlar i grunden om att utbyta information, läs gärna Wikipedias tolkning. Att som i fallet med diskningen av Lowe Brindfors, se Resume, försvåra kommunikationsutbytet genom att begränsa sändaren till en banner visar bara på den konservativa trångsynthet som fortfarande härskar i den digitala världen. Det är snart 15 år sedan den första bannern lyste upp Hotwired och fortfarande anses "fiskpinnar" vara det  mest kraftfulla sätter att nå fram till den digitala användaren. Media, kunder och byråer (reklam, webb, media, pr) det är 2009 nu. Dags att vakna!

/Mattias Franke

Kommentarer
Postat av: KC

Kan bara instämma och jag sitter ändå på mediasidan...

2009-06-24 @ 23:07:57
Postat av: Rastignac

Bra inlägg Mattias, instämmer till fullo.

2009-06-24 @ 23:55:25
Postat av: Dennis

Förstår inte alls häcklandet av banners. Ingen häcklar en smart tidningsannons. Varför då häckla en smart banner? Man kan lösa en uppgift med smarta banners. Om man inte inser det, bör man nog tänka till ett varv till. Micro sites är inte allt. Inte heller smarta apps med mera (vilket du kan inkludera i en banner).

2009-06-25 @ 01:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback