E-papper

Härom kvällen när gick jag ut och tömde tidningsbacken i tidningreturen (en syssla som behövs göras ungefär varannan vecka), kom jag att tänka på att det egentligen är rätt märkligt att detta system fortfarande finns kvar. Mycket har hänt de senaste åren i takt med att vårt samhälle digitaliseras men runt tidningsläsandet har det mesta stått stilla.

Förutom att jag måste gå ut i vintermörkret och lassa in en mindre skogsdunge i en stor metallåda varannan vecka, så ska även någon stackare åka ut med min tidning mitt i natten och lägga den i min brevlåda....

Dessutom är tidningen inte alls anpassad till mina intressen (personalisering via rss feeds!) utan det är någon annan som valt vad jag skall läsa.

Här är en svensk video från
Epapercentral  som visar hur fiffigt det kan bli i framtiden (fast då kanske vi gör allt detta i en mobiltelefon med projektor eller något istället?):




/
Joel

Kommentarer
Postat av: Josef K

Bra inlägg - mera sådant!

2009-02-28 @ 12:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback